13 november 2013

Het leven nu

Een lijstje (weeral) van het leven nu (het idee haalde ik bij the Daybook). Ik ben gelukkig nog steeds aan het werk in het onderwijs, maar voor hoelang dat nog zo blijft, weet ik niet. Mijn dagen vul ik vooral met voorbereiden voor school. Ook al geef ik nu enkel 'zorg' aan kinderen die hier nood aan hebben, toch kruipt er nog bijzonder veel werk en tijd in om ieder kind te geven wat hij/zij nodig heeft. Maar wat een fantastische job is het. Je krijgt zoveel liefde van eigenlijk alle kinderen van de school. Daarnaast, als ik niet bezig ben met school (wel mentaal helaas), maak ik bij wijze van ontspanning herfstige wandelingetjes en lees ik lekker veel.

Maken: Nog steeds volop aan het haken aan het dekentje. Soms kom ik plots wat wol te kort en daar krijg ik gigantische stress van, maar het is zo'n rustgevende bezigheid als ik lekker series aan het kijken ben.
Koken: Eigenlijk niet heel veel. Ik ben nog bij de gelukkigen waarbij de ouders iedere avond een gezond potje maken. Want niemand kookt zo lekker als hun twee.
Drinken: Turkish Apple thee van Pickwick, en als ik te lui ben om thee te zetten, dan drink ik wel Ice Tea Green. Op school wordt er natuurlijk heel veel water gedronken.
Lezen: Het spel der Tronen. Mijn ding is het niet. Ik ben nu aan blz. 553 en ik moet mezelf er echt toe zetten om verder te lezen. Ik denk niet dat de volgende delen iets voor mij zullen zijn.
Willen: Een lekker dikke wollen trui en nog veel bolletjes wol voor mijn dekentje.
Kijken: The Carrie Diaries, New Girl, Awkward, Grey's Anatomy, 2 Broke Girls, Glee, ... Moet ik nog verder gaan?
Spelen: Zelda! Ik raak steeds verder en verder. Stiekem helpt YouTube mij vooral verder want mijn brein kan zelf de oplossingen niet vinden. Of daar ben ik alleszins te lui voor.
Verspillen: Tijd. Aan al die series en wat een aantrekkingskracht heeft het internet toch.
Genieten: Van alle tijd die ik kan doorbrengen met mijn vriend en hopelijk snel ook nog eens met wat vriendinnen.
Naaien: Kan ik helaas pindakaas voor geen meter.
Wensen: Dat al die mensen in de Filipijnen nu eindelijk eens de hulp krijgen die ze nodig hebben.
Wachten: Tot het moment dat de kerstboom er weer mag staan. Ik heb hem al bij een aantal mensen op facebook zien voorbij komen, maar dat vind ik toch nog wel wat (veel) te vroeg. We hebben dit jaar voor het eerst een neppe en ik weet nu al dat ik de dennebomen geur ga missen.
Afvragen: Hoe ik het in godsnaam voor elkaar moet krijgen om al dat geld bij elkaar te krijgen om eens huis te kunnen kopen. Mission Impossible much?
Houden van: Slapen in mijn lekker warm bedje omringd door een miljoen kussens.
Bewonderen: De zonsop- en ondergangen die in deze periode van het jaar nog mooier zijn dan anders.

Ruiken: De open haard en de buitenlucht in mijn kat haar vacht.
Weten: Dat ik moet stoppen met boeken te kopen. De afgelopen 2 weken heb ik 12 nieuwe wees-boekjes mogen verwelkomen in de kast.
Opmerken: Dat geduld een goede zaak is, zeker in een school met veel niet-nederlandstaligen.
Denken: Dat ik helemaal gelukkig ben met alles en iedereen in mijn leven.
Voelen: Verdriet bij het zien hoe moeilijk mijn oma het heeft om zich aan te passen in het bejaardentehuis. Ze is er vorige week naartoe verhuisd en er zijn al heel wat traantjes in haar ogen gesprongen, ook al wil ze niet dat we dat zien.
Openen: Het eerste koekje van Claudia haar koekjesdoos. Heerlijk!

Liefs,
        Elke

4 opmerkingen:

  1. Haha tijd verspillen aan allerlei series ken ik maar al te goed. Ik volg ook honderd series tegelijkertijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, hopelijk past je oma snel aan, geef ze maar veel liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik mis ook een kerstboom hier! gelukkig staan er in de stad genoeg, maar toch. fijne manier om even dingen op een rijtje te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen