3 augustus 2012

Food: Easy cupcakes


Om de zoveel tijd vind ik het leuk om nog eens de keuken in te duiken om iets lekkers te maken. Vandaag kreeg ik weer de bak-kriebels en ik maakte (heel origineel) cupcakes. Aan de hand van het recept uit het boek 'Cupcakes' van Sue McMahon maakte ik deze verrassend makkelijke cakejes. Al bij al heb ik misschien een kwartiertje in de keuken gestaan en dan heb ik nog lekker veel kunnen treuzelen ook. 



Cupcakes

Wat heb je nodig voor 12 cupcakes?

  • 125 g zachte boter
  • 125 g kristalsuiker
  • 2 eieren
  • 125 g zelfrijzend bakmeel
  • 2 eetlepels melk
  • Cupcakeplaat van 12
  • papieren caisses

Hoe maak je de cupcakes?

  • Klop de boter en de suiker in een kom tot een gladde massa.
  • Voeg alle andere ingrediënten toe en mixen maar!

Botercrème

Wat heb je nodig?

  • 175 g zachte boter
  • 350 g poedersuiker
  • 3 eetlepels kokend water
  • enkele druppels vanille-essence

Hoe maak je de botercrème?

  • Klop de boter in een kom tot hij helemaal zacht is.
  • Voeg alle andere ingrediënten toe en mixen maar tot het bleek van kleur is.

Let er wel op dat je de cupcakes goed hebt laten afkoelen voor je de botercrème er op doet want anders gaat het smelten. Dat wist dit genie voor ze eraan begon nog niet. 

Veel succes ermee!
Liefs,
        Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten