7 augustus 2012

Television: Kulderzipken


Jeugdsentiment. Dat is het beste woord om de oude televisieserie van Ketnet te omschrijven. Bijna heel mijn lagere schooltijd heb ik de arme boeren jongen Kulderzipken gevolgd. Iedere keer beleefde hij samen met de gebroeders Grimm, Prieeltje, de duivel en de moeder van de duivel een spannend avontuur in het kasteel van de koning. 
Door het liedje van de begin- en eindgeneriek ben ik zelfs dwarsfluit gaan spelen, nu blijkt dat dat helemaal geen dwarsfluit is dat het liedje speelt, maar goed. Laatst werd deze serie opnieuw uitgezonden en ik ben het terug gaan volgen. Dus ... als je niet weet wat doen tijdens deze vakantie, dan kan ik je deze serie zeker aanraden! Volledige afleveringen kun je trouwens terugvinden op youtube. 



Mensen doodslaan op Ketnet, vroeger kon dat allemaal nog. Mooie tijden, maar helaas moet de goede humor wijken voor pedagogisch verantwoorde programma's zoals de Elfenheuvel en Mega Mindy. 

Liefs, 
     Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten