12 september 2012

Store: Shakespear & Company


Toen ik naar Parijs ging vorige week was één van de hoofdpuntjes Shakespear & Company bezoeken. Op mijn bucketlist stond namelijk toch dat ik daar een boek moest gaan kopen. Heel Parijs hebben we er voor afgestapt (het adres op voorhand opzoeken had misschien wel handig geweest) maar uiteindelijk vonden we hem toch dichtbij de Notre Dame. Jongens jongens toch, wat een prachtige winkel! Ik had hem al eindeloos gegoogled maar in het echt is hij nog veel mooier. Er hangt een leuke sfeer en mijn god, wat veel boeken hebben ze daar.
Shakespear & Company is niet zomaar een boekenwinkel. Schrijvers van over de hele wereld die een verblijfplaats zoeken kunnen daar terecht voor een overnachting. In ruil daarvoor moeten ze in de winkel werken en schrijven ze recensies over de boeken die er staan. Je kunt een Shakespear & Company vinden in Parijs en Londen en de boeken die er staan zijn allemaal Engelstalig. Je kunt er ook terecht voor lezingen door bekende schrijvers en je kunt er zelfs een potje schaken. Zelfs mijn vriend, die geen boekenfan is, vond het niet erg om hier 2 uur in rond te lopen. En dat wil al wat zeggen hoor!

Nu goed, op mijn bucketlist stond dus dat ik er een boek moest kopen. Het bleek toch moeilijker te zijn dan verwacht om een boek naar mijn zin te vinden. De eerste keer vond ik na 1,5 uur zoeken niets, de tweede keer had ik meer geluk. In de tweedehandsafdeling zag ik 'the Da Vinci Code' liggen voor maar 4 euro. Niet perse mijn eerste keuze, maar kom op, het was maar 4 euro. Toen ik afgerekend had en een mooie stempel in mijn boek had gekregen liep ik naar buiten en wat zag ik daar? Het boek 'Skippy dies' dat ik al een tijdje wilde lezen, maar dat iedere keer was uitgeleend in de bib. Ook voor maar 4 euro. Mijn vriend liet zijn goed hart eens zien en kocht dit boek voor mij. Dus nu heb ik in plaats van één boek uit de winkel, er twee. Dat list-item kan ik nu dus dubbel en dik afstrepen.

Je mocht normaal geen foto's maken, maar ik had er al tig gemaakt voordat ik dat door had. Een geluk voor jullie want nu kan ik de binnenkant van deze geweldige winkel eens laten zien. De eerste paar foto's zijn van mindere kwaliteit doordat ze met een gsm getrokken zijn.




Van dit hokje zou ik heel graag mijn bureau maken, hoe gezellig en knus is dat wel niet!




Mensen die de winkel bezoeken kunnen een briefje achterlaten als ze dat willen. Leuk om allemaal te lezen. 



De boeken die ik kocht. 


Liefs,
      Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten