30 november 2012

Nr. 2: Carry a Notebook Everywhere


Een aantal weken geleden zag ik dat Claudia een Moleskine-boekje had gekocht, daardoor begon het bij mij zo te kriebelen om een leef-schrift aan te maken, dat ik direct naar de winkel ben gegaan om er eentje te kopen. Helaas was het boekje dat ik wou (een gelinieerd Moleskine boekje met een zachte kaft) er niet en ging ik voor een ander (iets goedkoper boekje). Het is een dik schrift geworden, waarin ik hopelijk al mijn creatieve kriebels kwijt zal kunnen. Zo'n schrift zet echt aan tot creatiever denken. Toch heb ik iedere keer nog wat schrik om een nieuwe pagina te beginnen, uit schrik om hem te 'verpesten'. Maar ach ja, waarom zou ik bang zijn? Niemand beoordeeld me toch? (Behalve mijn strenge zelve natuurlijk.) De voorkant zelf heb ik wat opgeleukt met een stukje washi-tape uit de Hema.

In het boekje is ondertussen het volgende gekomen:

  • Films die ik nog wil zien;
  • Boeken die ik nog wil lezen;
  • Pogingen tot tekenen;
  • Gedachten en verhalen;
  • Plannen;
  • Lieve woorden;
  • Muziek;
  • Foto's;
  • Inspiratie;
  • Recepten;
  • Gedichten;
  • Mooie woorden;
  • Speciale momenten;
  • Probeersels; 
  • ...
Deze robot heb ik overgetekend, dus hij is jammer genoeg niet voortgekomen uit mijn eigen hersenspinsels. Helaas kan ik de bron nergens meer terug vinden. 

Hoewel hij toch wat zwaar is, probeer ik hem toch overal mee naartoe te zeulen, voor het geval ik een vrij momentje heb. Daarmee kan ik ook alweer nummertje 2 van de '33 ways to stay creative' afstrepen. 

Wat zou jij in je notitieboekje schrijven? 

Liefs,
      Elke

1 opmerking: