4 november 2013

Kastanje-Tijd

Op mijn herfst to-do lijstje stond dat ik graag een boswandeling wilde maken en dat ik het poffen van kastanjes ook eens een kans wou geven. Waarom deze twee dan niet combineren? Afgelopen vrijdag was hadden we hier in Belgiƫ een verlofdagje. Ook al was ik al de hele week thuis, mijn vriend daarentegen niet. Dus vrijdag zag ik eindelijk mijn kans voor een boswandelingetje. Dat ik niet de enige was die daaraan dacht kon je wel merken aan de drukte in het bos.

Het was eventjes zoeken, maar na een halfuurtje wandelen vonden we dan toch onze kastanjebomen. Het was eigenlijk zelfs een heuse kastanje-straat. Het zakje was dus al gauw gevuld.


Eens thuis gooiden we de kastanjes in de pan met goed veel boter en kon het smullen beginnen. Ze smaken lekker zoet en met een pot thee er bij kun je je geen herfstiger tussendoortje voorstellen.

Liefs,
      Elke

2 opmerkingen: