17 juli 2012

Love: Boardgames


Waar ik (tot grote ergernis van vriendlief en gedupeerde familieleden) helemaal gek op ben, zijn gezelschapsspelletjes. Heel de tijd loop ik rond iedereens hoofd te zeuren om nog eens een spel met mij te spelen. Hun reden om nee tegen mij te zeggen is hun overtuiging dat ik altijd valsspeel. Ik kan jullie verzekeren dat dit verre van waar is. Oké, ik geef toe dat ik niet altijd even braaf volgens de regels speel, maar wie doet dat nu wel altijd? Ik vind spelletjes spelen über gezellig, zeker met een kommetje thee en een paar koekjes erbij. Soms hou ik zelfs heuse spelletjesnamiddagen met vriendinnen. Lekker samen monopoly of betoverde doolhof spelen, heerlijk! Natuurlijk heb ik een aantal favoriete spelletjes maar jammer genoeg is mijn collectie verre van compleet. Waarom maken ze die spelletjes dan ook altijd zo duur? Hieronder een kleine greep uit mijn spelletjesverzameling, het zijn trouwens ook mijn favorieten. 


Dammen, wie kent het spel niet? Dit is nog een authentiek exemplaar uit moeders tijd waar jammer genoeg een paar steentjes van ontbreken maar daar worden altijd koekjes, centjes, chipjes, ... voor in de plaats gelegd. 


Leuk spel waarbij ik jammer genoeg vrijwel altijd verlies. 


Lekker compact dus handig om in je tas overal mee naartoe te nemen. De spelletjes die ik er het meeste mee speel zijn pesten (aka. uno), liegen, sandwichen, zenuwen en patcience (wanneer er echt niemand wilt meespelen). Ooh ja, en kaartenhuisjes bouwen is natuurlijk ook niet heel erg vervelend om te doen. 


Mijn lievelingsspel! Wat een geluk dat dit spel soms uren kan duren want ik geniet er iedere minuut van. 


Onderuit komt op een tweede plaats. De belangrijkste reden hiervoor is eigenlijk omdat ik bijna altijd win. En winnen vind ik leuk!


Kreeg ik vroeger van Sinterklaas toen ik helemaal dol was op alles wat met Egypte te maken had. Een spel dat je geheugen test en dat je ook nog eens met kleine kinderen kunt spelen. Handig wanneer er neefjes en nichtjes op bezoek komen! 


Een vrij onbekend spel maar wel heel leuk. Ook lekker compact dus die kan overal mee naartoe!

Op mijn wishlist staan nog: Kolonisten van Catan, Yenga en Scrabble. Maar daarvoor moet ik nog wel eventjes sparen hoor. 

Toedels,
       Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten