27 augustus 2012

Books: Het Nachtcircus


Toen ik voor drie maanden naar Portugal vertrok moest ik een keuze maken, welke boeken neem ik mee en welke boeken laat ik thuis? Helaas kon ik maar twee boeken meenemen om te voorkomen dat ik met een giga overgewicht zou zitten. Mijn keuze was gevallen op 'Zielen' van Stephenie Meyer en op 'Het Nachtcircus' van Erin Morgenstein. Deze zijn me allebei zeer goed bevallen, maar vandaag bespreek ik er maar eentje en dat is 'Het Nachtcircus'. Als je begint te lezen aan dit boek, dan moet je je klaar maken voor een magische reis door het meest prachtige circus ooit. Een circus, dat enkel en alleen opengaat bij zonsondergang, en weer sluit bij zonsopgang. Een circus met tenten waarin er een heus wolkendoolhof is, een tent met daarin allemaal flessen met bekende geuren die passen bij herinneringen uit je jeugd, een waarzeggers-tent, een tent waar er echte magie wordt beoefend, ... Je stelt jezelf waarschijnlijk een heel kleurrijk circus voor, maar dat is het niet. Alles in het circus is in het zwart en wit, zelfs het vuur.

Het verhaal zelf gaat over twee jonge kinderen die allebei in contact komen met een magiër. De twee magiërs gaan een soort van weddenschap aan met elkaar waarin de twee kinderen later in hun leven, tegen elkaar zullen moeten strijden met de magie die hen werd aangeleerd. Deze strijd stopt pas als één van hen is omgekomen. Deze strijd vindt plaats in het nachtcircus dat hiervoor een prachtige achtergrond vormt.

Mij werd het boek aangeraden door een vriendin (dank je wel Vanessa) en ik zou het zo aan ieder ander ook aanraden, het is gewoonweg prachtig. Dus als je op zoek bent naar een leuk boek en je houdt van magie, dan moet je deze zeker lezen!

Liefs,
       Elke

1 opmerking: