21 augustus 2012

Travel: Parijs #1


Ja dames en heren! Ik ga eindelijk naar Parijs!!! Achter deze zin kunnen niet genoeg uitroeptekens staan. Al jaren zeur ik de oren van mijn lief van het hoofd, om toch maar eens een glimp op te kunnen vangen van deze stad. Hij had nooit zoveel zin omdat hij er al drie keer geweest was, maar ja, ik niet! Deze vakantie heb ik hem uiteindelijk dan toch kunnen overtuigen en van 3 tot 7 september bevinden wij ons in de prachtige Franse hoofdstad. Het hotel en de Thalys zijn geboekt en ik ben begonnen met het uitstippelen van iedere dag.

Een hele waslijst aan dingen die ik wil doen en zien. Zoveel te doen in zo weinig tijd. Als je mijn bucketlist gezien hebt dan heb je al ontdekt dat ik macarons bij LadurĂ©e zal gaan eten en dat ik eens ga rondsnuffelen in Shakespear & Company. Andere dingen die op het lijstje staan zijn:
  • Montmartre
  • Het Louvre
  • De Eiffeltoren 
  • Sacre Coeur 
  • Rondvaren op de Seine
  • De Arc de Triomph
  • Notre Dame
  • De slotjes-muur waar we ofcourse ons eigen slotje gaan aanhangen.
Als ik naar het onderstaande filmpje kijk, dan krijg ik er zo de kriebels van! Een heel erg leuke manier om je Frans op te frissen trouwens!


Hebben jullie nog tips over Parijs? Waar kan ik het beste gaan eten? Waar vind ik een leuke rommelmarkt? Welke plekken kan ik beter mijden?

Je kunt niet geloven hoeveel zin ik er in heb! Ik houd jullie op de hoogte en natuurlijk mag je een uitgebreid reisverslag verwachten van me!

Liefs,
      Elke

1 opmerking:

  1. Wat super leuk! Ik ga waarschijnlijk volgend jaar augustus (pas), maar ik heb er nu al zo veel zin in! Ik ben in Parijs geweest toen ik 7 of 8 was, maar meer dan Disneyland, de Eifeltoren en de boottocht over de Seine kan ik me dan ook niet herinneren...

    BeantwoordenVerwijderen