6 november 2012

Liebster Award


Twee maanden geleden werd onze blog genomineerd voor de alom bekende Liebster Award. Claudia zat toen in Spanje en ik vond dat ook zij op de vragen moest antwoorden aangezien deze blog toch van ons allebei is. Het heeft lang geduurd, maar hier is hij dan toch. Dank je wel Isabel om ons te nomineren, we voelden ons zeer vereerd!

Aan deze award hangen een paar regeltjes vast:

  • Elk persoon die is genomineerd moet 11 dingen over zichzelf vertellen, maakt niet uit wat.
  • Ook moet je 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft bedacht.
  • Je moet 11 nieuwe vragen bedenken voor degene die jij gaat nomineren.
  • Je moet 11 andere bloggers uitkiezen die dus minder dan 200 volgers hebben, en ze melden in deze post.
  • Dit moet je de andere bloggers gaan vertellen door bijvoorbeeld een reactie achter te laten.
  • Je mag niet terug genomineerd worden.
11 dingen over mezelf (Elke)
  1. Mijn naam is Elke en ik ben 21 jaar oud. 
  2. Ik ben half Nederlands en half Belgisch.
  3. Claudia en ik kennen elkaar al vanaf we 12 waren en sinds onze eerste ontmoeting is ze al mijn beste vriendin. We weten allebei wel niet meer hoe dat zo gekomen is. 
  4. Ik ben dit jaar 3 maanden in Portugal gaan studeren.
  5. Ik studeer Lager Onderwijs en ik ben bijna afgestudeerd. 
  6. Ik hou van haken en borduren. 
  7. Ik probeer iedere dag te lezen (in een boek wel te verstaan, de krant telt niet mee).
  8. Ik heb samen met mijn vriend een Bucketlist opgesteld. 
  9. Ik woon nog thuis en ik ben van plan hier te blijven wonen tot ik 25 ben. Zo kunnen we genoeg sparen voor een huis.
  10. Ik heb 3 katten met heel originele namen: Flodder, Rosten (want hij is rost) en Grijzen (want hij is grijs). 
  11. Toen ik klein was, hoopte ik om ooit ruimtevaarder te worden, met prinses worden was ik ook wel tevreden geweest. 
11 dingen over mezelf (Claudia)
  1. Mijn naam is Claudia en ik ben 21 jaar oud.
  2. Mijn vader heeft de spaanse nationaliteit dus ik ben half Spaans half Belgisch.
  3. Ik heb één oudere zus.
  4. Ik ga zo'n 2 keer op een jaar naar Spanje.
  5. Ik heb gestudeerd voor boekhouden.
  6. Herfst/winter is mijn favoriete tijd van het jaar.
  7. Ik heb altijd een hondje gehad. Nu is Chica 18 maanden.
  8. The Vampire Diaries is op dit moment mijn favoriete serie.
  9. Ook hou ik enorm van lezen. Carlos Ruiz Zafon is mijn favoriete schrijver.
  10. Ik ga elke week minstens één keer winkelen.
  11. My guilty pleasure is McDonalds. Al ga ik er wel te weinig naar toe naar mijn mening.
11 vragen van Isabel (Elke)

Als je kon kiezen waar je in de wereld zou wonen, waar zou dat dan zijn?
Ik zou graag eens voor een jaar in een grote stad gaan wonen zoals bv. in Antwerpen, Amsterdam of New York. De rest van mijn dagen zou ik wel willen slijten in Nederland, in een gezellig en knus huisje. 

Wat is je lievelingsboek?
Geen twijfel mogelijk: De vrouw van de tijdreiziger. Het beste boek ooit naar mijn mening. 

Omschrijf jezelf in 1 zin.
Ik ben iemand die graag creatief, gezond en uniek is. 

Als iemand zou kunnen ontmoeten (beroemd, levend, dood,... eender wie.) wie zou dat dan zijn?
Elsie en Emma van a beautiful mess. Hun website geeft mij dagelijks zoveel inspiratie, het kan dan ook niet anders dan dat een meet en greet met deze dames ook een geweldige bron van inspiratie zou zijn. 

Wat is je droomberoep? 
Werken bij een uitgeverij of illustrator zijn (maar ik teken als een 3-jarige dus dat zit er niet in). 

Ik ben enthousiast over....
Het leven in het algemeen, er zijn nog zoveel dingen die ik wil zien en doen. 

Je lievelings snoepje is?
Momenteel zijn dat pepernoten en marsepein.

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik wou samen met Claudia iets doen. We waren/zijn allebei mateloos geboeid door anderen hun blogs dus leek het ons leuk om het ook eens te proberen. Ik zou het geweldig vinden moesten we iemand kunnen inspireren door de dingen die we schrijven. 

Waar ben je het meest trots op in je leven?
Dat ik in mijn hele levensloop weinig vijanden heb gemaakt. 

Wanneer ben je jarig?
14 september.

Wat eet je absoluut NIET graag?
Eigenlijk ben ik helemaal niet kieskeurig wat eten betreft. Als je het mij voorschotelt dan eet ik het op. Het zinnetje 'ik lust dat niet' zal je mij nooit horen zeggen. Maar als ik dan toch iets moet kiezen dan zou ik voor tong gaan. Ik heb het nog nooit gegeten maar ik zag het laatst liggen bij de slager en ik vond het wel zo'n lugubere gedachte om dat op te eten. Maar moest jet het mij voorschotelen, ik zou het waarschijnlijk toch opeten. 

11 vragen Isabel (Claudia)

Als je kon kiezen waar je in de wereld zou wonen, waar zou dat dan zijn?
Ik reis enorm graag maar ik kom ook heel graag terug thuis. Dus zonder twijfel Belgie!

Wat is je lievelingsboek?
Schaduw van de wind. Na het lezen van dit boek ben ik echt van lezen gaan houden.

Omschrijf jezelf in 1 zin.
Ik ben een heel enthousiast persoon. Ik geniet van van alles en vind gezelligheid zeer belangrijk.

Als iemand zou kunnen ontmoeten (beroemd, levend, dood,... eender wie.) wie zou dat dan zijn?
Carlos Ruiz Zafon ik zou hem van alles vragen over zijn boeken.

Wat is je droomberoep? 
Binnenhuisarchitect. Ik hou enorm van decoratie en ik denk dat ik een huis goed zou kunnen inrichten.

Ik ben enthousiast over....
Van alles. Lekker eten, samen met vrienden/familie zijn, goede series, goede boeken, het weer, bioscoop gaan, winkelen,...

Je lievelings snoepje is?
Mercikes

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Omdat Elke mij vroeg of ik samen met haar een blog wou beginnen. Aangezien ze mijn beste vriendin is kan ik haar dat moeilijk weigeren. Maar ik ben heel blij met onze blog en beleef er heel veel plezier aan.

Waar ben je het meest trots op in je leven?
Mijn doorzettingsvermogen.

Wanneer ben je jarig?
5 augustus

Wat eet je absoluut NIET graag?
Ik ben geen moeilijke eter maar wat ik echt niet eet zijn spruitjes. De geur alleen al.

11 vragen aan onze genomineerden
  1. Welk boek ben je momenteel aan het lezen?
  2. Doe je aan sport?
  3. Wat vind je zo leuk aan bloggen?
  4. Wat eet je het allerliefst?
  5. Wat is je lievelings kledingstuk? 
  6. Hoelang ben jij al bevriend met je beste vriendin? 
  7. Als je nog één laatste reis zou maken naar waar zou dat dan zijn?
  8. Heb je huisdieren?
  9. Winter of zomer? En waarom?
  10. Wat is jouw favoriete blog?
  11. Als je voor één dag zou kunnen ruilen van leven, wie zou je dan kiezen?
En de genomineerden zijn ...

Volgens ons is deze award al heel blogland door geweest en we vinden dat iedereen deze award verdient. Dus ... wij nomineren iedereen die graag genomineerd zou willen worden!


Liefs, 
   Claudia en Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten