30 augustus 2013

Kobo Glo


Zoals je misschien wel al doorhad, ben ik een fervent lezer. In mijn tas steekt dan ook steeds een boek. Groot, klein, dik, dun, ... het maakte niet uit. Ik heb er één bij, ook als er bijna niks anders meer in de tas paste. Het zal je dan niet verwonderen dat ik nieuwe handtassen dan ook altijd kocht zodat er minstens een dik boek in kon. Helaas, helaas krijg ik een pijnlijke schouder van al dat gezeul en er moest een oplossing komen. Een jaartje geleden begon ik na te denken over een e-reader. Het heeft zo zijn voor en nadelen weet je wel. Je mist het gevoel van een boek wel (de geur, het gevoel, de pagina's die steeds verminderen naarmate het boek vordert, ...) maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat er dan wel gewoon 1000 boeken meekunnen in je tas zonder last te krijgen van je schouder?  Oké, niet dat je 1000 boeken tegelijk gaat lezen, maar het is zo'n fijn gevoel dat je altijd voldoende keuze hebt zodat je je boek kunt kiezen naar hoe je je voelt.

Na lang researchen (20 miljoen recensies en youtube-filmpjes) ben ik bij de Kobo Glo terecht gekomen. Een lichtgewicht met een lampje, woordenboek en 20 verschillende lettertypes. Dat is hem geworden. Ik ben er zo ongelofelijk tevreden mee. Hij is mijn nieuwe beste vriend en heeft zelfs al een naam gekregen, Gloria (snap je 'em? Kobo Glo+ria). Ondertussen heb ik al meer dan 50 uur gelezen op het ding en er zijn een 10-tal boeken doorgevlogen. Ik kan het iedereen aanraden! Denk aan alle bomen die je bespaard door elektronisch te lezen, mega ecologisch toch?


Een super lieve vriendin naaide er een zakje voor en nu neem ik hem overal mee naartoe. Hij past zelfs in een kleine tas, hoe handig is dat!

Liefs,
        Elke

7 opmerkingen:

  1. Ik ken het probleem ;) Zelf gebruik ik er gewoon een kleine tablet voor. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En is dat gemakkelijk om te lezen in je bed, zo op je zij? Hmmm.
    Maar dan moet je geen boekenwinkels meer binnenstappen om een nieuw boek uit te zoeken na zorgvuldig alle rekken te hebben bekeken. Hmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben inmiddels dol op mijn Kobo Glo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk tasje,
    Elke speciaal aan jou: kom snel eens kijken op mijn blog want je hebt mijn give-away gewonnen van het één jarig bestaan van mijn blog. Gelieve je gegevens zo snel mogelijk door te sturen naar het e-mailadres: leenphilips@hotmail.com zodat ik het volledig pakket naar je kan opsturen! Alvast proficiat, en heel veel plezier ermee, laat zo snel mogelijk iets weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond je uitleg erover op de trein echt geweldig. Iemand is grote fan :) Ik denk er ook al lang over na om zoiets te kopen, maar de meeste boeken die ik koop zijn naaiboeken. Dat lijkt me niet echt handig digitaal. Literatuur leen ik vaak uit in de bib. Dus ik denk dat het iets is dat onderaan mijn lijstje komt te staan, al vind ik het wel super cool.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mij lijkt het ook wel handig, zo'n eReader, omdat ik net zo vaak op de trein zit als ik buitenshuis werk. En ook omdat ik graag lees, maar niet vaak boeken koop, gewoon omdat ik nogal minimalistisch ben ;) Naar de bib ga ik dus regelmatig, maar ik wil het schrijversberoep natuurlijk wel ondersteunen - door boeken te kopen dus. Ik leende eens de Kindle van een vriendin en ik moet zeggen: het beviel me enorm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er wel handig uit, zo'n ding!
    Het zakje is by the way zoooo cute (:

    Liefs, Liese
    Cats & Dresses

    BeantwoordenVerwijderen