21 oktober 2013

Cinema #2

In september keek ik weer een heel aantal films. Ik was namelijk nog volop aan het solliciteren voor een job in het onderwijs en een mens kan maar zoveel kastjes op een dag poetsen zonder helemaal kierewiet te worden. Vandaar af en toe een filmpje om de gedachte te verzetten van het feit dat ik weer Koos Werkloos was. Gelukkig ben ik sinds begin oktober wel terug aan de slag hoor. Hier de films die keek:
1. Brave (2012)
 Meestal kan ik een Disneyfilm wel waarderen. De perfecte prinsesjes met hun onberispelijke gedrag vind ik leuk. Ik zie ze als een goed voorbeeld voor de kinderen van nu. Dit prinsesje daarentegen is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en ik vind het eigenlijk wel een serieus pubertje. Het was wel een leuke film, maar niet wauw. Disney heeft het al (veel) beter gedaan.
<3 <3 <3

2. Hansel and Gretel: Witch Hunters (2012)
Lekker veel bloed dat tegen het scherm spat, altijd leuk. Zeker als het het bloed van de slechterik is. Een beetje voorspelbaar, en een beetje veel vechtscènes maar toch een leuke variant op het aloude sprookje van Hans en Grietje om lekker hersenloos te kijken.
<3 <3 <

3. Perks of Being a Wallflower (2012)
Op aanraden van ma vie en vert in mijn vorige cinema-post, keek ik deze met Claudia. We hadden de TV wat te donker laten staan (ook omdat we niet wisten dat die donker stond) dus eigenlijk heb ik niet alle scènes even goed kunnen bekijken maar een leuke film was het wel. Weinig actie maar dat hadden we wel verwacht. Het boek las ik ook en ik moet zeggen dat de film zich goed aan de verhaallijn houdt. Dat vind ik wel prettig zo.
<3 <3 <3 <3

4. Life of Pi (2012)
Een film met een grote poes erin? Nou, die moet ik zien natuurlijk. Het boek las ik ook en dat kon niet rap genoeg gaan volgens mijn wederhelft want iedere dag vroeg hij: 'Kunnen we nu eindelijk die film kijken?'. Dus eindelijk was het zover. Het boek kon ik wel smaken en de film was ook wel oké. Ik vond het jammer dat er niet wat meer de nadruk op werd gelegd, dat hij daar echt wel heel lang heeft liggen ronddobberen op die oceaan. In de film leek het of zijn avontuur zo voorbij was terwijl dit toch niet zo was. Wel waren er een heel aantal prachtige beelden dus toch wel de moeite waard om te kijken.
<3 <3 <3 <

5. The Kings Speech (2010)
De beste film houden we natuurlijk voor het laatste. Ook deze keek ik met Claudia en zij vond hem ook geweldig. Het onderwerp interesseerde me wel aangezien ik op mijn werk ook wel vaak met gestotter in contact kom dus ik hoopte een paar tips op te doen over hoe ik hier mee om kan gaan. Uiteindelijk gebeurt er niet zo heel veel in de film, maar de cast is zo fantastisch en het is zo prachtig mooi gefilmd dat het ondertussen toch één van mijn lievelingsfilms is geworden.
<3 <3 <3 <3 <3

Tips zijn altijd welkom!

Liefs,
      Elke

1 opmerking: