29 april 2013

Life: Ons dorp



Waar ik woon, hangt er nog zo’n gezellige dorpssfeer. Veel mensen kennen elkaar (ook al verdwijnt dit beetje bij beetje jammer genoeg) en als het een mooie avond is, kun je er heerlijk wandelen. Bossen in overvloed, gezellige bruine cafeetjes en mooie huizen om naar te kijken. Gisteren was zo’n avond. Mijn vriend en ik besloten erop uit te trekken met de camera en een paar kiekjes te schieten in het bos en tijdens onze autorit er naartoe. We vertrokken rond 8 uur dus we konden genieten van een prachtige zonsondergang. Zulke momenten met hem vind ik de leukste, ook al doet hij soms nog zo onnozel. 
Tijdens onze autorit kwamen we dit prachtig leegstaand kasteeltje tegen. Het deed mij onmiddellijk denken aan een spookhuis. Hoe leuk zou het zijn om hier je eigen stekje van te kunnen maken? Ik zou echt helemaal gek worden van al de mogelijkheden die dit kasteel biedt. Het staat te koop, maar het is jammer genoeg net iets boven ons budget. Als jij 400.000 euro op overschot hebt dan zou ik zeggen; Doen! Je moet het wel nog even renoveren, maar als je de aankoopprijs al kunt betalen moet die extra 150.000 euro wel op te hoesten zijn, niet? 



Ik vind het heel zielig voor de bomen dat geliefden in hun stam hebben gekrast, maar op de een of andere manier vind ik het toch ook ongelofelijk romantisch.




Tot slot een mooi toepasselijk liedje erbij. Een beetje ouderwets, maar de kinderen uit mijn klas vinden het geweldig en zingen het de hele dag door!



Liefs,
      Elke

1 opmerking:

  1. Mooie foto's heb je gemaakt zeg! En dat spookhuisje ziet er wel heel leuk uit hihi

    BeantwoordenVerwijderen